Jak dodać Messenger do strony internetowej?

Chat Facebook Messenger to bardzo dobre źródło komunikacji z Klientami. Według raportu sotrender w Polsce z Facebooka korzysta 15,54 mln osób (2016r.).  Według raportów Gemius/PBI (09.2017r.) liczba Internautów w naszym kraju wynosi ogółem 26.7 mln osób. To sprawia, że za pomocą platformy Messenger możemy mieć bezpośredni kontakt z 58% internautów w Polsce.

Messenger na stronie internetowej opartej o WordPress

WordPress to dzisiaj najczęściej wykorzystywany CMS w Internecie. WordPress napędza ok. 27% wszystkich stron internetowych. Jest to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią na świecie, również my oferujemy Klientom wdrożenia pod tą platformę. Dlatego istnieje bardzo duże podobieństwo, że właśnie na stronie opartej o WordPress’a pragniesz wdrożyć Messengera.

Pamiętaj, że aby mieć możliwość używania chatu Messenger z poziomu swojej witryny musisz mieć założony Fanpage. To właśnie przez niego będzie następowała konwersacja. Jeśli nie masz swojej strony możesz założyć ją tutaj. Jeśli potrzebujesz w tym pomocy – skontaktuj się z nami.

Gdy masz już swoją stronę na Facebooku możesz przystąpić do instalacji wtyczki, dzięki której w postaci widgetu na stronie dostępny będzie Chat Messenger.

Cresta Facebook Messenger

fot. wordpress.org

Chat Messenger na każdej stronie internetowej

Jeśli Twoja strona internetowe nie jest oparta o system WordPress implementacja Messengera wcale nie jest trudniejsza. Wspierają to odpowiednie narzędzia takie jak messengerify.me. Narzędzie to wybraliśmy z dwóch powodów. Posiada ono wersję darmową, która pozwala nam wypróbować skuteczność tej formy komunikacji oraz jest bardzo proste we wdrożeniu na stronie internetowej.

fot. messengerify.me

Wystarczy, że wejdziesz na stronę messengerify.me i w formularzu podasz ID swojej strony. W następnym widoku dostępne będą opcje konfiguracji widgetu, które umożliwiją między innymi:

  • ustawienie avatara
  • zdefiniowanie nazwy wyświetlanej
  • ustawienie powitania i drugiej wiadomości powitalnej
  • konfigurację schematu kolorystycznego

Opcje te jednak dostępne są po wykupieniu usługi za 29 dolarów. Zanim to zrobimy możemy przetestować widget klikając Get Free version, na górze strony.  Otrzymamy w wyniku kod, który należy skopiować i umieścić tuż nad tagiem </body> na swojej stronie.

Dzięki tym dwóm metodom na każdej stronie internetowej możemy umieścić Chat Messenger.

Czy warto używać chatu na swojej stronie?

Chat na stronie www może przyczynić się do wzrostu sprzedaży czy usług w zależności od tego jaki profil działalności internetowej prowadzimy. Nie w każdym przypadku jest on narzędziem, które będzie dla nas odpowiednie, aczkolwiek dokonując prostej analizmy możemy samodzielnie odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto aby na naszej stronie znalazł się chat online.

Chat służy do skrócenia drogi kontaktu z Klientem i rozwiania jego wątpliwości na wczesnym etapie ich kreowania w głowie Klienta. Gdy metoda kontaktu jest zbyt angażująca istnieje ryzyko, że osoba odwiedzająca naszą stronę po prostu zrezygnuje. Dlatego istotne jest by maksymalnie ułatwić kontakt, a chat świetnie sprawdza się właśnie w tej roli.

Musimy jednak zadać sobie pytanie czy będziemy w stanie oddelegować osobę, która na chacie będzie obecna w godzinach pracy lub czy sami mamy czas to robić. Jeśli nie, jego implementacja na stronie nie ma najmniejszego sensu, a nieudzielenie odpowiedzi na chacie będzie dla potencjalnego klienta powodem do rezygnacji z naszych usług.

Oczywiście nie każda forma prowadzonej przez nas działalności w Internecie wymaga takiej formy komunikacji. Jednak bez wątpienia jest to kolejna możliwość rozwoju i ulepszenia swoich usług bez większych inwestycji finansowych. Możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu za pomocą chatu zwiększa nasz autorytet. Tak zwane “social proof” czyli dowody społeczne utwierdzają osoby odwiedzające naszą stronę o jakości naszych usług. Dowody społeczne to wszystko co świadczy o tym, że za daną witryną znajduje się “ktoś”, jakaś firma lub osoba, która jest gotowa doradzić i pomóc w podjęciu decyzji czy problemie. Mogą to być oceny, rekomendacje Klientów, umieszczenie aktywności z Social Media, ale również widget chatu na stronie www.

Leave a Comment