Jak śledzić ruch klientów w rzeczywistym sklepie i mierzyć jego natężenie

Bardzo dobrze wiemy jak ważna jest analityka użytkowników naszego sklepu internetowego. Chcemy wiedzieć jakie działy i produkty są wśród nich popularne. Jak się zachowują i dlaczego nie finalizują transakcji wychodząc ze sklepu.

To samo jest możliwe w przypadku sklepu fizycznego. Tutaj również analityczne podejście do odwiedzających nas gości jest bardzo ważne w procesie zrozumienia naszego biznesu i wprowadzania do niego ulepszeń. W przypadku gdy sklep jest mały, a liczba odwiedzających nas klientów nie jest duża wiele rzeczy możemy zaobserwować samodzielnie lub nawet wdać się w dyskusję z klientem. W przypadku większych sklepów jest to jednak trudne, ale z pomocą przychodzą nam odpowiednie narzędzia.

Dlaczego warto śledzić ruch klientów w stacjonarnym sklepie

Analityczne podejście zawsze daje nam pewną przewagę. Dzięki budowaniu strategii opartej na liczbach możemy zminimalizować ryzyko jakie podejmujemy podczas rozwoju naszej firmy. Oczywiście decyzje podejmowane intuicyjnie, emocjonalnie i wynikające z naszych własnych obserwacji są równie ważne i mogą być bardzo skuteczne. Jednak dopiero poparcie naszego zdania przez liczby daje nam komfort podejmowania decyzji.

Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że w Internecie wszystko jest mierzalne. Wiele najlepszych e-sklepów rozrosło się dzięki temu, że śledzili każdy aspekt swojego biznesu, analizowali i wyciągali odpowiednie wioski. To samo możemy zrobić w sklepie stacjonarnym.

Możemy sprawdzić natężenie ludzi i ich zachowania w określonym miejscu i czasie. Możemy dowiedzieć się zatem jakie działy naszego sklepu są najpopularniejsze. Jaka jest droga klienta od wejścia do sklepu. Dzięki temu możemy zdecydować jak powinien być wyeksponowany najciekawszy towar lub promocyjne produkty.

Możemy sprawdzić również ile osób się powtarza, a to z reguły będą nasi stali klienci. To pozwala zaplanować strategię firmy i przemyśleć w niej takie kwestie jak specjalne oferty dla stałych klientów.

Dzięki narzędziom analitycznym ruchu w sklepie stacjonarnym dowiesz się:

  1. Ile osób odwiedza Twój sklep w danych ramach czasowych
  2. Dowiesz się ile z tych osób to stali Klienci
  3. Poznasz ich nawyki
  4. Dowiesz się po jakim czasie wychodzą ze sklepu i jakie działy obejrzeli
  5. Poznasz czas trwania wizyt
  6. I wiele innych

Najciekawsze jest jednak to jakie wnioski z takich danych możesz wyciągnąć. A może być ich naprawdę dużo i w zależności od pozyskanych danych możesz wydłużyć czas wizyty klientów w sklepie, zwiększyć sprzedaż i zadowolenie gości sklepowych. Możesz zmierzyć skuteczność swojej witryny, promocji czy reklam. Sprawdzić jak przyciągają ludzi i czy w ogóle to robią. Ostatecznie przeanalizować całą strukturę sklepu i zmienić ją tak by zwiększyć swoje zyski.

Jak to się robi?

Do badania natężenia ruchu w sklepach fizycznych służą specjalne terminale. Są one zazwyczaj bardzo dobrze zaprojektowane i nie zaburzają wizualnego odbioru sklepu, ani nie rzucają się w oczy. Podłączone do zasilania współpracują z siecią wi-fi lub internetem mobilnym. Wysyłają zbierane przez siebie dane, które następnie są analizowane, segregowane i przedstawiane w wygodny sposób dla użytkownika systemu. Aby to zrobić możemy skorzystać z gotowych rozwiązań. Jeśli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z nami.

Leave a Comment