Jak sprawdzić czy moja strona na Facebooku dostała bana za clickbaity

Clickbait to termin, który określa tytuły czy grafiki tworzone pod kątem wzbudzenia sensacji i zachęcenia osoby, która go zobaczy do kliknięcia. Bardzo często stosuje się to na Facebooku. W walce ze zmniejszającymi się zasięgami organicznymi postów, wiele osób zaczęło je stosować by rekompensować sobie w ten sposób zmniejszającą się liczbę kliknięć w linki, które publikujemy.

Zazwyczaj uznaje się, że artykuł, który kusi czytelnika clickbaitowym tytułem czy zdjęciem nie przedstawia merytorycznie wartościowej treści. Nie musi to być regułą, bo formowanie nagłówków w ten sposób stało się bardzo modne, a wiele osób podpatrzywszy to u dużych wydawców treści zaczęło stosować taką technikę w swoich stronach firmowych, jednocześnie pokazując pod chwytliwym tytułem merytoryczne rozwinięcie tematu.

Warto jednak pamiętać o tym, że Facebook walczy z clickbaitami dlatego strona, która prowadzisz może za tego typu treści dostać bana. Objaw tego będzie bardzo prosty, nagle drastycznie spadną zasięgi postów z linkami. Zazwyczaj posty zawierające treść, wideo czy grafikę pozostają na tym samym poziomie jeśli chodzi o dotarcie do fanów.

Jak sprawdzić czy mój Fanpage dostał bana za clickbait

Aby sprawdzić czy takie bana dostaliśmy i spróbować się od niego odwołać, możemy wejść na tę stronę (Appeal a Page Block). Jeśli nie znajdziemy tutaj w sekcji Twoja strona żadnej listy to oznacza, że nie dostaliśmy bana. Jeśli jednak znajdzie tam się nazwa naszej strony to mamy już pewność, że ban został nałożony na nasz Fanpage. Jeśli jesteśmy pewni, że niesłusznie, to mamy szansę się odwołać. Warto tutaj bardzo dobrze uargumentować swoje stanowisko.

Leave a Comment