Kreatywne porady – menu do restauracji

Jest kilka ciekawych chwytów psychologicznych, o których warto pamiętać tworząc menu dla restauracji. Restauracja jak każdy biznes ma na celu zarabianie, dlatego ważna jest dbałość o wszystkie detale. Nie tylko mające na celu zaprojektowanie ładnego wyglądu menu, ale również wywierające podświadomy wpływ na wybór Klienta.

Podążaj za wzrokiem Klienta

Podczas przeglądania menu najczęściej wzrok Klienta ląduje w prawej górnej krawędzi. Dlatego umieszczamy tam dwie najdroższe potrawy, ale zaraz pod nimi potrawę znacznie tańszą, która stanowi kontrast. Jednak potrawa ta mimo, że jest tańsza to powinna być wykonana ze składników, które dają większą marżę restauracji. Zarobek z niej jest większy niż w przypadku znacznie droższej potrawy.

Nie podawaj waluty

Umieszczając ceny w menu nie podawaj waluty. Zwróć uwagę na to co robią najlepsze restauracje. Dużo lepiej jest napisać 24 pod potrawą niż 24 zł. Powoduje to bardzo prosty zabieg psychologiczny, który ma zmniejszyć w Kliencie poczucie wydawanych pieniędzy.

Zwróć uwagę na kolory

Nie bez znaczenia są również kolory w jakich wykonane jest menu. Na temat kolorów i pobudzania lub zmniejszania przez nie apetytu powstało wiele badań. Dlatego wiemy, że na przykład kolor pomarańczowy pobudza apetyt i dzięki niemu chętniej zamawiamy posiłki. Kolor niebieski lub czarny zmieniają natomiast apetyt i bardziej sprawdzą się w barze niż restauracji.

Leave a Comment