Prezentacja cennika na stronie ma ogromne znaczenie dla sprzedaży

Cennik to jedna z podstawowych informacji jaką znajdziemy na stronach www, które sprzedają usługi. Bardzo często plany taryfowe różnią się od siebie wprowadzając przy wyższych opłatach dodatkowe funkcje, które mogą okazać się przydatne użytkownikom i mają za zadanie skusić ich do zapłacenia za konto z ulepszeniami.

fot. Cennik teamwork.com
Cennik sentry.io

Jak można zauważyć pomimo różnej ilości abonamentów założenie co do prezentacji treści jest bardzo podobne i w gruncie rzeczy również poprawne. Wyświetlenie funkcjonalności w ten sposób pozwala na łatwe porównanie pakietów. Dodatkowo bardzo mocno zauważalny jest wzrost jakościowy w postaci ulepszeń wraz ze wzrostem ceny. Nie bez powodu właśnie w taki sposób wyświetlane są wyniki porównań produktów w sklepach internetowych. Zestawienie informacji w poziomie i na jednym ekranie bez konieczności przewijania pozwala szybko rozeznać się w sytuacji.

Jak zaprojektować cennik by zwiększyć konwersję

Zacznijmy od zbudowania strategii cenowej. Zasady te powinny opierać się również na psychologii, dlatego wiele trików, które codziennie używane są na nas przez sieci handlowe możemy przenieść do swojego biznesu.

Jedną z najpopularniejszych technik prezentacji ceny jest końcówka 99 groszy. Jednak niezaokrąglanie ceny nie zawsze przynosi odpowiednie rezultaty.  Robert Dooley twierdzi, że ceny z końcowa sprawdzają się gdy decyzja zakupowa poddawana jest analizie przez kupującego. Wtedy zakup czegoś tańszego wydaje się być logiczny. Jednak gdy działamy emocjonalnie zaokrąglona cena do całości np. 100 zł jest dużo prostsza do szybszej analizy. Dlatego dobrze musimy znać swój produkt aby obrać odpowiednią strategię cenową.

Gdy już wiesz jak będą kształtować się ceny twojej usługi musimy przedstawić jej zalety. Klienci kupują ją dla konkretnych korzyści. W zależności od usługi może to być np. funkcjonalność. Już na tym etapie ważne jest to by sporządzić tę listę w taki sposób by jej porównanie pomiędzy pakietami było maksymalnie proste.

Nie zapomnij również o call to action, czyli wezwaniu do działania. Może to być przycisk, który pozwala wybrać konkretny plan lub zamówić okres testowy.

Gdy jest to możliwe przeprowadź testy A/B w kwestiach, co do których nie masz pewności. Pozwolą Ci one wyłonić najlepsze rozwiązanie problemu.

Pamiętaj, że to co wymyślisz jest dla ciebie dużo bardziej jasne niż dla innych. Dlatego zbierz opinię o swoim nowym cenniku od osób, które mogłyby być potencjalnie zainteresowane usługą tego typu.

Popularną praktyką na zwiększenie konwersji z danego planu taryfowego jest podkreślenie go jako korzystnego, najlepszego wyboru.

fot. Cennik proposify.biz

Nie w każdym przypadku nasz cennik może odpowiadać potrzebom naszych użytkowników. O ile jest to uzasadnione i możliwe pozostaw im możliwość kontaktu w celu ustalenia indywidualnej ceny.

Każdy cennik wygląda do siebie podobnie. Klient na pewno będzie chciał porównać cenniku kilku usług zanim zdecyduje się, którą wybrać. Tutaj również można się wyróżnić czego przykładem jest cennik mailchimp.com. Wprowadzając ciekawe ikony planów cennikowych sprawia, że na pewno go zapamiętamy na dłużej.

fot. Cennik mailchimp.com

Przekreślanie funkcji

Popularnym zabiegiem w cennikach jest przekreślanie funkcji, które nie są dostępne w danym pakiecie. W tej kwestii bardzo ciekawe spostrzeżenia opublikował Michał Sadowski w poście na swoim Facebooku.

Podczas prac, które stale mają na celu ulepszenie narzędzia Brand24 pojawił się problem, którym był spadek sprzedaży w wersji zagranicznej narzędzia. Jedną ze zmian, którą wprowadzono było przekreślenie funkcji w cenniku, które nie były dostępne w danym pakiecie.

Cennik brand24.com

Po poradzie Pawła Tkaczka, który zasugerował, że nikt przecież nie reklamuje produktu przez pryzmat tego, czego on nie ma i wprowadzeniu ponownych poprawek konwersja wzrosła o 40%.

Aktualny cennik brand24.com

Pokazuje to jak wielką wagę trzeba przykładać do detali, które mogą mieć ogromne przełożenie na sprzedaż.

Uniwersalność tej zasady

Detale są bardzo istotne podczas analizy stron internetowych i badania konwersji. Dzięki narzędziom analitycznym możemy śledzić każdy krok użytkownika i analizować jego poczytania w obrębie witryny oraz namierzać problemy, przez które rezygnuje on z podjęcia jakiejś akcji.

Przykład, który podał Michał Sadowski to jedynie jeden z wielu, a sama zasada jest bardzo uniwersalna. W tym roku dokonywaliśmy analizy spadku sprzedaży w sklepie internetowym Klienta. Winowajcą okazał się nowy wygląd sklepu, który został wdrożony na podstawie zakupionej w sieci skórki do systemu PrestaShop.

Dlatego przestrzeganie dobrych praktyk oraz wiedza na temat tego jak zachowują się użytkownicy na stronie jest tak istotna z punktu widzenia konwersji sprzedaży, a ostatecznie po prostu naszych wyników finansowych.

W tym wszystkim jednak trzeba pamiętać o najważniejszej rzeczy, czyli o zbieraniu danych, To je właśnie możemy poddać późniejszej analizie i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Niestety nadal widzimy, że największym błędem wielu mniejszych sklepów internetowych (oraz innych firm) w sieci jest brak gromadzenia danych o własnym biznesie. Nie znających tych liczb, tak naprawdę nie wiemy ile pieniędzy tracimy.

Testy A/B

Testy A/B to metoda badawcza polegająca na porównywaniu dwóch wersji strony internetowej tak by wybrać tę, która przynosi najlepsze rezultaty. Tak naprawdę wiele niezamierzonych błędów, tak jak w przypadku wcześniej wspomnianego cennika można uniknąć i bardzo szybko wychwycić problem.

Podczas wprowadzania zmian na stronie zawsze istnieje pewne ryzyko, że okażą się one nietrafione. Dlatego ich wprowadzanie powinno odbywać się stopniowo i najlepiej aby było poprzedzone testami, które pozwolą nam ocenić trafność naszej decyzji.

 

Leave a Comment