Zmiany w algorytmie Instagrama – Styczeń 2018

Hashtagi

Zacznijmy od hashtagów. To jedno z narzędzi za pomocą, którego docieramy do nowych użytkowników. Instagram pozwala nam na użycie 30 hashtagów w jednej wiadomości. Jednak użycie teraz takiej ilości może zostać odebrane jako spam. Dlatego w 2018 roku lepiej ograniczyć się do mniejszej liczby hashtagów, ale lepiej dopasowanych do contentu.

Dodatkową zmianą jest to, że używanie ciągle tych samych hashtagów może negatywnie wpłynąć na nasz zasięg i zakwalifikować naszą wiadomość jako spam. Warto wymyślać nowe hashtagi lub częściej je zmieniać.

Hashtagi, których użyjemy w komentarzach do naszego zdjęcia nie będą dłużej wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Musimy więc pamiętać by wszystkie kluczowe hashtagi zawrzeć w opisie zdjęcia.

Zasięg

Pamiętaj by nie edytować swojego opisu przez 24 godziny od wysłanie posta. To może obniżyć jego zasięg. Dlatego dobrze przeanalizuj treść by nie popełnić żadnego błędu.

Z tego samego względu nie usuwaj i repostuj tej samej wiadomości. Jej zasięg może być znacznie obniżony. Zalecane działanie? Gdy popełnimy błąd, który nie jest kluczowy dla komunikacji sprostujmy go w komentarzu.

Gdy możesz korzystaj z relacji, one dają szansę dotarcia do większej grupy osób. Relacje, które wyświetlają się jako pierwsze to te, które budzą większe zaangażowanie. Zachęć więc followersów do aktywności.

Podobnie jak na Facebooku większą wartość będą miały dłuższe komentarze. Krótkie wiadomości typu “Super”, “Fajne zdjęcie” nie będą teraz wliczane do algorytmu. Dobrą praktyką będzie używanie 4 lub więcej słów w komentarzu. Kreuj swoje komunikaty tak by zachęcać do dłuższych odpowiedzi.

 

Źródło: thepigeonletters

Leave a Comment