Wizytówki mają długą historię i od dekad są wykorzystywane w marketingu. Choć w dzisiejszych czasach digitalizacji mogą wydawać się niepotrzebne, to nie do końca tak jest. Nawet w erze cyfrowej, tradycyjne wizytówki nadal są bardzo dobrym nośnikiem reklamy, zwłaszcza w branżach, gdzie kontakty zawieramy bezpośrednio.

Wizytówki w świecie nowoczesnych technologi

Fizyczna wizytówka może wywrzeć trwałe wrażenie, szczególnie podczas kontaktów twarzą w twarz. Są one symbolem profesjonalizmu. Wcale nie muszą też konkurować z nowymi technologiami, a stanowić jej uzupełnienie.

Tradycyjne wizytówki

Tradycyjna wizytówka to nic innego jak mały kartonik, najczęściej w formacie 90×50 mm lub 85×55 mm. Zawieramy na niej najważniejsze informacje kontaktowe, logo firmy i nie rzadko też krótkie informacje o usługach, które realizujemy.

Zaletą wizytówek jest to, że są one tanie w produkcji. Możemy je przekazać bezpośrednio klientom lub pozostawić w zaprzyjaźnionych miejscach. Dobrze wykonana wizytówka powinna zwracać na siebie uwagę i zapadać w pamięć. Jest ona nadal skuteczną formą marektingu.

Wizytówki z kodem QR

Na naszej wizytówce możemy zawrzeć kod QR z VCARD. Po zeskanowaniu takiego kodu telefonem klient może dodać nas do swojej książki adresowej bez żmudnego przepisywania danych. Jeśli czytasz ten artykuł, spróbuj zeskanować kod QR poniżej i zobacz, co się stanie.

Wizytówki NFC

Możemy pójść jeszcze dalej i wykonać wizytówki NFC. Pozwalają one na ustawienie wielu parametrów:

  • strona www
  • geolokalizacja
  • wizytówka
  • tekst
  • e-mail

NFC (Near Field Communication) to technologia komunikacji bezprzewodowej, która pozwala na przesyłanie danych na bardzo krótkim dystansie, zwykle do 4 cm. NFC działa na zasadzie indukcji elektromagnetycznej i umożliwia dwukierunkową wymianę danych pomiędzy urządzeniami kompatybilnymi z NFC (takimi jak smartfony) a tagami NFC (małymi chipami).

Wizytówka NFC jest wyposażona w niewielki chip NFC wbudowany w materiał wizytówki (papier, plastik, metal itp.). Chip ten zawiera zdefiniowane informacje, takie jak imię i nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe, linki do mediów społecznościowych, stron internetowych, a nawet pliki multimedialne, takie jak wideo lub prezentacje.

Gdy klient zbliża telefon wyposażony w NFC do wizytówki NFC, chip w karcie jest aktywowany. Smartfon automatycznie odczytuje zapisane na chipie dane i wyświetla je na ekranie. To może być od razu dodanie kontaktu do książki adresowej, otwarcie strony internetowej, czy przekierowanie do profilu w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wizytówek? Zrobimy je dla Ciebie!

Zajmiemy się kompelskową realizacją Twoich wizytówek. Od projektu graficznego, po wydruk. Sprawdź naszą ofertę.

Podobne wpisy