Pozyskiwani opinii w wizytówce Google jest niezwykle ważnym elementem marketingu naszej firmy. Opinie wpływają na pozycjonowanie naszej wizytówki, a więc na to, jak wysoko będzie się ona wyświetlać nad konkurencją. Budują również zaufanie do naszej marki i dają jasny sygnał osobom, które przed odwiedzeniem jakiegoś miejsca lub podjęciem współpracy, weryfikują firmę na podstawie opinii w Google.
Warto zachęcać klientów do tego, aby wystawili opinie naszej firmie w Google. Aby to zrobić, możemy przesłać im bezpośredni link do wystawienia opinii. W tym artykule podpowiemy Wam, jak go pozyskać.
Generator linku do dodania opinii w wizytówce Google
Jak znaleźć identyfikator miejsca w mapach Google
Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, to znalezienie identyfikatora miejsca (Place ID), który przypisany jest do naszej wizytówki w Google. Aby to zrobić, przechodzimy na tę stronę w dokumentacji Google Maps Platform.
Na stronie znajdziemy mapkę, gdzie możemy zacząć wpisywać nazwę naszej firmy. Następnie wystarczy ją wybrać z podpowiedzi, które będą pojawiać się na bieżąco.
Skopiuj poniższy identyfikator miejsca, a następnie skorzystaj z naszego generatora poniżej.
Generator bezpośredniego linku do opinii w wizytówce Google
Wygenerowany adres do wystawienia opinii w Google możesz przesłać klientowi w wiadomości e-mail lub SMS. Dołączyć do swojej stopki mailowej lub umieścić w szablonie po zrealizowaniu zamówienia w sklepie internetowym.
Skąd pobrać adres do wystawienia opinii w Google
Istnieje też druga możliwość. Jeśli w Google jesteśmy zalogowani na ten sam profil, który jest administratorem wizytówki naszej firmy w Google, to po wpisaniu jej nazwy w wyszukiwarce na samym górze otrzymamy dostęp do narzędzi „Twoja firma w Google”.
Znajdziemy tam opcję „Poproś o opinie„. Po kliknięciu jej, otrzymamy okienku udostępniania, z którego możemy skopiować adres opinii.
Pamiętajcie, aby dbać o pozyskiwanie nowych opinii. Pozytywne opinie w Google zwiększają wiarygodność firmy. Są również czynnikiem rankingowym, jeśli chodzi o pozycjonowanie wizytówki w mapach.
Warto pamiętać o tym, że jako ludzie, bardziej skłonni jesteśmy do tego, aby wejść na profil firmy w celu wystawienia negatywnej opinii, gdy jesteśmy niezadowoleni. Warto więc zadbać o to, aby zachęcać klientów, którzy są zadowoleni do wystawienia nam opinii, bo szansa na to, że zrobią to sami z siebie, jest dość mała. Możemy ten proces maksymalnie ułatwić naszemu klientowi, przesyłając do niego gotowy link, który skieruje bezpośrednio do dodania opinii.
Warto również przeczytać: