Wirtualny doradca to narzędzie, które możemy zaimplementować na swojej stronie internetowej, aby polepszyć doświadczenia użytkownika i jednocześnie bez dodatkowych nakładów pracy, pozyskiwać nowych klientów.
Jakie są zalety wirtualnego doradcy na stronie www?
Wyobraź sobie, że na swojej stronie internetowej posiadasz chat, który nie musi być obsługiwany przez żadnego pracownika i jest dostępny 24h na dobę. Przykład możecie zobaczyć na naszej stronie w sekcji strony internetowe. Po zainicjowaniu rozmowy przez kliknięcie „Zapytaj o darmową wycenę”, chat pozyska dane kontaktowe do potencjalnego klienta, a nawet jeśli ten ma trochę wolnego czasu, zbierze komplet informacji potrzebnych do wyceny. To wszystko w łatwej i intuicyjnej formie rozmowy z doradcą.
Zrobi to samodzielnie, niezależnie od pory dnia i nocy. My następnie możemy przejrzeć transkrypcję takiej rozmowy, a nawet przygotować gotowy raport, który automatycznie zostanie przekazany do działu sprzedaży i zintegrowany z narzędziami, których używamy w firmie.
Inteligentny doradca na stronie internetowej
Wyżej przedstawione rozwiązanie jest prostym scenariuszem rozmowy, który może posłużyć jako narzędzie do zbierania leadów. Dzięki rozbudowanym modelom językowym sztucznej inteligencji chat może jednak wchodzić w interakcję z potencjalnym klientem tak jak zwykły człowiek.
Możemy wypełnić go wiedzą np. na temat naszych produktów. Tak, by był w stanie w pełni profesjonalnie odpowiadać na pytania klientów np. dotyczące specyfikacji danego produktu, jego zastosowania i rozwiązywania problemów.
Przykład implementacji
Załóżmy, że jesteśmy agentem ubezpieczeniowym i chcemy wykorzystać tego typu chat na swojej stronie internetowej. Jakie korzyści może nam to przynieść?
- Możemy zebrać informacje od potencjalnych klientów dotyczące np. pojazdu i kierowcy. Dokonać kalkulacji ubezpieczenia i skontaktować się z klientem z gotową ofertą. Sam proces zbierania informacji odbywa się automatycznie i nie angażuje naszego czasu.
- Chat wyszkolony na aktualnych przepisach, może pełnić funkcję doradcy, który odpowie na pytania klienta dotyczące kwestii prawnych związanych z ubezpieczeniem.
- Wirtualnego doradcę możemy również wyposażyć w znajomość ogólnych warunków ubezpieczenia danego towarzystwa ubezpieczeniowego i wówczas będzie mógł pomagać klientom w uzyskaniu najważniejszych informacji dotyczących ich polisy.
- Chat może służyć jako pierwsza linia wsparcia dla klientów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji – na przykład podczas kolizji. Może podpowiadać, jakie kroki należy podjąć, jakie dokumenty są potrzebne do zgłoszenia szkody, gdy wydarzenie będzie miało miejsce poza godzinami naszej pracy.
- Chat może być zaprogramowany do sugerowania dodatkowych produktów ubezpieczeniowych, które mogą zainteresować klienta. Na przykład, jeśli klient posiada tylko OC, wirtualny doradca może zaproponować dodatkowe ubezpieczenie AC lub assistance w zależności od jego potrzeb. Czyli realizować cross-selling i upselling.
- Jedną z największych zalet wirtualnego doradcy jest jego zdolność do równoczesnej obsługi wielu klientów. To znacznie zwiększa efektywność agenta, który może skupić się na bardziej złożonych przypadkach, pozostawiając rutynowe zadania doradcy AI na swojej stronie internetowej.
Tak naprawdę możliwości implementacji takiego rozwiązania jest wiele i wszystko zależy od tego, czego będziemy potrzebować my sami i nasza organizacja. Jeśli chciałbyś wdrożyć takie rozwiązanie w swojej firmie, skontaktuj się z nami.
Wirtualny doradca na stronie internetowej
Chcesz zautomatyzować procesy obsługi klientów na swojej stronie internetowej? Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej na temat wirtualnych doradców.